– Dette er framtidas måte å inspisera straumnettet på 

– Drone gir oss betre oversikt, raskare feilretting og mindre belastning på både mannskap og natur. Me meiner dette er framtidas måte å inspisera nettet på, seier Per Olav Opheimshaug i Sygnir. 
 
Etter eit vellukka testprosjekt i fjor satsar nettselskapet no vidare på dronebefaring i samarbeid med UAS Voss. Droneinspeksjonane vert utførte av Kenneth Kleppe i UAS Voss, som også stod bak prøveprosjektet i 2024. Kleppe inspiserer planlagte strekkjer som middel for å avdekkje feil og vurdera tilstanden på nettet. 

– Dette bidreg til at Sygnir kan planleggja vedlikehald meir effektivt og presist, sler Kleppe fast. 

Sparer tid og reduserer risiko 

Med over 2300 kilometer linjenett – mykje av det gjennom bratt og ulendt terreng – er Sygnir avhengige av effektive verktøy for både tilsyn og drift. Rundt 560 kilometer av nettet går som høgspent luftlinjer, og mange av desse ligg i område der det er vanskeleg å ta seg fram til fots. I snitt rekk droneoperatørane å dokumentera mellom 20 og 40 kilometer linje per dag. Bileta dei tek er høgoppløyste og gir eit meir nøyaktig grunnlag for å oppdaga og klassifisera feil. 

– I 90 prosent av tilfella er bileta så gode at me kan planlegga det me treng utan å reisa ut, seier assisterande baseleiar Christian Rumouhr Gjerde ved montørbasen i Lærdal. 

Han er ein av dei som har hatt god nytte av dronebilete i planlegginga av feilretting og vedlikehaldsarbeid av linjene i Lærdal.  

-  Det sparar både tid og ressursar – og gir eit godt innblikk i det som skjer oppe på traversane, seier han og fortel at montørane i Lærdal så langt i år har skifta rundt 15 traversar - med planar om å byte fleire.  

– Når me planlegg, kan me bruka bileta til å syna kvar me skal jobba og kva som må gjerast. Alle får same oversikt, og det har vore ein nøkkelfaktor for å oppdaga feil me kanskje ikkje hadde sett tidlegare, seier Gjerde. 

Laserskanning og framtidsplanar 

Nytt for året er at Sygnir testar ut lidar – ein type laserskanning som lagar nøyaktige 3D-bilete av terrenget og linjetraséen. Dette vil gje endå betre oversikt i område med tett skog, der det kan vere vanskeleg å sjå alt berre gjennom foto. 

– Me får ein presisjon ned mot nokre centimeter, og kan avdekka utfordringar me elles ikkje ville sett, noko som vil gjera reparasjonsarbeid endå meir nøyaktig, seier Opheimshaug.  

Med både betre datagrunnlag, mindre ressursbruk og lågare miljøavtrykk samanlikna med helikopter er Opheimshaug klar i sin tale:  

- Når det gjeld linjeinspisering så trur eg definitivt drona er kommen for å bli.  


Neste
Neste

Les vårt nyheitsbrev